Roaminggal kapcsolatos kérdések
Mi a roaming szolgáltatás?
Amennyiben külföldön, külföldi hálózatra csatlakozva használja (hang, SMS, adat, MMS) előfizetését, úgy az roaming szolgáltatásnak minősül. A roaming szolgáltatások díjai az EU-n belül (valamint az 1-es roaming díjzóna egyéb országain) és kívül nem egységes díjakkal, feltételekkel vehetők igénybe!
A mindenkor hatályos díjszabás és díjzóna besorolás a Telenor ÁSZF-ben, illetve a https://www.telenor.hu/roaming weboldalon tekinthető meg.
Mi nem számít roamingnak?
Minden
magyarországi, belföldi hálózatból indított külföldre (nemzetközi számra)
irányuló hívás külföldre telefonálásnak, nemzetközi hívásnak minősül, akkor is,
ha az EU-ba irányul vagy más országba. A nemzetközi hívásokra más díjak,
feltételek vonatkoznak.
A nemzetközi hívások díjait ide kattintva tekintheti meg.
Mik az EU roaming díjszabás legfontosabb jellemzői?
- Az EU-n belül, valamint az 1-es roaming díjzóna más országaiban - a méltányos használat feltételeinek betartása mellett - alapesetben a belföldivel azonos árakon és feltételekkel vehetők igénybe a roaming mobilszolgáltatások.
- A Telenor hálózatán kívül is felhasználható perc-, SMS-, valamint lebeszélhető havidíj keretek érvényesek az EU-ban is. A keretek felhasználását követően, illetve azok hiányában a tarifacsomag szerinti hálózaton kívüli, más mobil hálózatokra vonatkozó díjak kerülnek alkalmazásra.
- A hanghívások fogadása díjmentes.
- A kizárólag Telenor hálózaton belül felhasználható keretek és kedvezmények továbbra is csak belföldön érvényesek.
EU adatkeret

Milyen díjakkal jár, ha unión kívül használom az előfizetésemet?
A fenti szabályozás kizárólag az Európai Unión (és 1-es roaming díjzóna egyéb országain) belül történő barangolás esetén érvényes! A többi, nem Európai Unión (és 1-es roaming díjzóna egyéb országain) belüli barangolás esetén a Telenor mindenkor hatályos ÁSZF-ben található roaming díjszabása lép életbe, nem az Aidaco Kft. kedvezményes tarifacsomagja. Amennyiben külföldre utazik, kérjük minden esetben keresse fel ügyfélszolgálatunkat egyeztetés céljából, ahol teljes körű tájékoztatást nyújtunk a külföldi mobilhasználat költségeiről.
A mindenkor hatályos díjszabás a Telenor ÁSZF-ben, illetve a https://www.telenor.hu/roaming-vilag weboldalon tekinthető meg.
Miért nem tudom használni az internetet külföldön?
Az új szabályozással - a sajtóban néhol leegyszerűsítve megjelent információkkal ellentétben - nem lett ingyenes az adatroaming, bizonyos esetekben jelentős költségeket generálhat a külföldi adatforgalom. Az Európai Roaming Szabályozással nem szabályozott országokban az adatroaming díja igen jelentős lehet (pl.: Svájc 2 369,3 Ft/MB). Ezért a korábbi évek negatív tapasztalatai alapján, az Aidaco flottájába tartozó hívószámokon alapesetben tiltva van az adatroaming a 2-3-4. díjzónákban. Ez azt jelenti, hogy a telefonok nem létesítenek automatikusan adatkapcsolatot az érintett külföldi hálózatokkal, így Ügyfeleink elkerülhetik a vétlen adatforgalomból (pl.: automatikus frissítések, levelek letöltése, stb.) adódó jelentős költségeket.
A tiltás feloldható ügyfélszolgálatunkon keresztül (telefon, e-mail) vagy Online ügyintézés menüpontban, melynek során felhívjuk Ügyfeleink figyelmét az adatroaming szolgáltatás költségeire, és tájékoztatjuk az igénybe vehető kiegészítő csomagokról. A szolgáltatás bekapcsolását visszajelzésünket követően 72 órán belül aktiváljuk.
Miért nem tudok hívást
indítani külföldön?
Vélhetően SIM-kártyája nem létesített automatikusan kapcsolatot a külföldi hálózattal. Kérjük, indítsa újra készülékét, valamint a telefon beállításai között válasszon ki egyet manuálisan a felajánlott hálózatok közül. Az adott ország Telenor által preferált hálózatáról az alábbi linken olvashat: https://www.telenor.hu/roaming
Miért nem tudok
internetezni az EU-n belül, amikor korábban kértem a feloldását?
Ha az adott hónapban felhasználta a teljes adatkeretét, akkor az EU-ban az internet szolgáltatást már nem tudja igénybe venni. Ilyen esetekben lehetőség van az előfizetéshez az ÁSZF szerinti kiegészítő adatjegy igénybevételére is. A kiegészítő internetcsomagokkal kapcsolatos további tájékoztatásunkat kérje elérhetőségeinken.
A szolgáltató bizonyos
esetekben visszahelyezheti előfizetésére a GPRS adatroaming tiltást, ennek
feloldásához keresse fel ügyfélszolgálatunkat telefonon vagy kérje feloldását
az Online ügyintézés menüpont alatt. A szolgáltatás bekapcsolását visszajelzésünket követően 72 órán belül aktiváljuk.
Milyen beállítások
szükségesek az adatroaming használatához EU-n belül?
Első és legfontosabb lépés, hogy indítsa újra a telefonkészülékét külföldön, valamint engedélyezze a telefonja beállításain belül az adatroaming használatot.
Ha a
készüléke esetleg nem talál szolgáltatót, vagy az automatikusan kiválasztott hálózat
nem támogatja az adathasználatot, akkor a telefon beállításai között válasszon manuálisan
a felajánlott külföldi szolgáltatók közül. Az adott ország Telenor által
preferált hálózatáról az alábbi linken tájékozódhat bővebben: https://www.telenor.hu/roaming